صفحه-اصلى/فلسطين

ساف :

خواستار توقف همکاری امنیتی و تعلیق به رسمیت شناختن "اسرائیل" شد

رام الله ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
شورای مرکزی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در بیانیه پایانی نشست دوره‌ای خود از تعلیق به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی تا زمان شناسایی کشور فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن 1967 به پایتختی قدس شرقی و توقف شهرک‌سازی و پایان دادن به همکاری امنیتی با این رژیم خبر داد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در این بیانیه آمده است که حضور نظامیان و شهرک‌نشینان اشغالگر اسرائیلی در اراضی فلسطینی نامشروع و غیرقانونی است و سریعا باید پایان یابد و حمایت‌های بین‌المللی لازم از ملت فلسطین به عمل آید تا به حاکمیت کامل در سرزمین خود دست یابد.
شورای مذکور کمیته اجرایی ساف را مکلف به بازسازی ساختار سیاسی نهادهای وابسته به تشکیلات خودگردان کرد.
شورای مرکزی ساف همچنین از دولت آمریکا خواست به اظهارات جو بایدن در رابطه با پایبندی به راه حل تشکیل دو کشور، توقف شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی و سیاست بیرون راندن فلسطینیان از محله‌های قدس، حفظ وضعیت تاریخی مسجد الاقصی و پایان دادن به تجاوزات این رژیم علیه مقدسات اسلامی و مسیحی شهر قدس جامه عمل بپوشاند و در مسیر بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس شرقی و دفتر نمایندگی ساف در واشنگتن قدم بردارد.
ناگفته نماند که سازمان آزادی بخش، جنبش فتح و تشکیلات خودگردان بارها مدعی توقف همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی شدند اما هرگز در عرصه عمل چنین چیزی محقق نشده و این اظهارات معمولا جنبه تهدیدی داشته است.
مقامات رژیم صهیونیستی بارها اذعان کرده اند که همکاری امنیتی با تشکیلات خودگردان همانند گذشته به قوت خود باقی است و متوقف نشده است.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018