صفحه-اصلى/فلسطين

وزیر اسرائیلی: شهرک‌سازی در کرانه باختری متوقف نخواهد شد

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
وزیر به اصطلاح دادگستری رژیم صهیونیستی در پیامی به بنی گانتز وزیر جنگ این رژیم تاکید کرد که شهرک‌سازی در کرانه باختری تحت هیچ شرایطی متوقف نخواهد شد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گدعون ساعر تاکید کرد که برای این کار (ادامه شهرک‌سازی) تلاش خواهد کرد و گفتگوهایی نیز با گانتز در این باره داشته است و معتقد است که شهرک‌سازی متوقف نخواهد شد.
وی تصریح کرد که موضوع ادامه شهرک‌سازی در مرحله حساسی قرار دارد و هم اکنون طرح ساخت 4000 واحد مسکونی جدید روی میز گانتز قرار دارد و منتظر موافقت اوست.
لازم به ذکر است که روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت نیز با اشاره به این مطلب افزود که به موجب این طرح، قرار است حدود 1000 واحد مسکونی برای یهودیان حریدی و صدها واحد دیگر خارج از کانون‌های اصلی شهرک‌نشینی در کرانه باختری احداث شود.
طرح مذکور همچنین شامل ساخت 2000 واحد مسکونی در شهرک‌های حریدی‌نشین است که این بیانگر افزایش درخواست حریدی‌ها و تندروها برای سکونت در شهرک‌های واقع در کرانه باختری است.
هم اکنون طرح ساخت 650 واحد مسکونی در تل تصیون، 360 واحد در عیمانویل، 377 واحد در کدومیم، 192 واحد در شعاری تکفا، 136 واحد در تفوح، 90 واحد در دولیو و 32 واحد در معالیه ادومیم در مرحله اول بررسی قرار دارد.
همچنین طرح ساخت 193 واحد در افرات، 179 واحد در عیناو، 168 واحد در تالمون، 136 واحد در گعفات زئیو، 93 واحد در تسوویم و 44 واحد در رفافا در مرحله نهایی قرار داد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018