صفحه-اصلى/فلسطين

نگرانی اتحادیه اروپا از احداث شهرک‌های جدید در کرانه باختری

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه نسبت به اعلام تصمیم شهرک نشینان اسرائیلی برای ساخت چند شهرک جدید کوچک در کرانه باختری اشغالی ابراز نگرانی کرد.
اتحادیه اروپا در یک بیانیه کوتاه مطبوعاتی اعلام کرد: هم اکنون 150 شهرک کوچک غیر قانونی در کرانه باختری وجود دارد که معمولاً با هدف کمک به ایجاد یا توسعه شهرک‌های بزرگ اسرائیلی احداث گردیده و به عامل اصلی احتمالی خشونت رو به افزایش شهرک نشینان علیه فلسطینیان تبدیل شده است.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: شهرک‌های بزرگ و کوچک اسرائیلی بر اساس قوانین بین المللی نامشروع بوده و مانعی اصلی بر سر راه تحقق راهکار دو دولتی محسوب می‌شوند.
مرکز تحقیقات کاربردی آریچ نیز امروز اعلام کرد مقامات اشغالگر اسرائیلی طرح‌های جدید خود برای احداث 702 واحد مسکونی جدید در شهرک‌های مختلف کرانه باختری منتشر کرده‌اند که برای ساخت آنها 734 دونم از اراضی فلسطینی مصادره خواهد شد.
بر اساس اعلام این مرکز فلسطینی هم اکنون شهرک ‌های اسرائیلی 201 کیلومتر مربع (3.6 از مجموع اراضی کرانه باختری اشغالی) را اشغال کرده و شهرک نشینان ساکن در آنها از امتیازات و تسهیلات فراوانی برخوردار هستند تا از این طریق حضور آنان در این شهرک‌ها مورد حمایت قرار گیرد.
ارزیابی‌های اسرائیلی و فلسطینی حاکی از آن است که حدود 650 هزار شهرک نشین در شهرک‌های کرانه باختری از جمله قدس اشغالی در 164 شهرک بزرگ و 124 شهرک کوچک زندگی می‌کنند.
قوانین بین المللی کرانه باختری و قدس را اراضی اشغالی دانسته که بر اساس آن تمام فعالیت‌های شهرک سازی در این مناطق غیر قانونی محسوب می‌شود.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018