صفحه-اصلى/فلسطين

روز شانزدهم جنگ در غزه/ قتل عام فلسطینیان ادامه دارد

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
پس از گذشت 16 روز از نبرد طوفان الاقصی، دشمن اشغالگر صهیونیستی همچنان به کشتار و جنایت در حق بیش از 2.3 میلیون فلسطینی در نوار غزه ادامه می دهد، آن هم در شرایطی که آن ها را از اساسی ترین نیازهای خود اعم از آب و غذا و دارو و سوخت محروم کرده است.
اوضاع در نوار غزه فاجعه بار است و روز گذشته نیز تنها 20 کامیون از کمک های بشردوستانه وارد این باریکه شد که به هیچ وجه بخش ناچیزی از نیازهای مردم این منطقه را هم برطرف نمی کند. قبل از جنگ و در زمانی که این باریکه تحت محاصره بود، روزانه 500 کامیون وارد این منطقه می شد و این یعنی اینکه ورود 20 کامیون از مجموع 8000 کامیونی که در انتظار ورود به نوار غزه هستند، به هیچ وجه نمی تواند پاسخگوی حداقل نیازهای مردم این منطقه هم باشد و تنها 0.25 درصد از نیازهای آنان را برطرف می کند.
رژیم صهیونیستی روز گذشته بمباران بازارهای غزه را که با کمبود شدید مواد غذایی مواجه هستند، بمباران کرد. در بمباران بازار النصیرات و خان یونس 21 فلسطینی به شهادت رسیده و ده ها نفر دیگر زخمی شدند و بخش از این بازارها نیز تخریب شد. دفتر رسانه ای دولت فلسطین در نوار غزه 15 مورد بمباران تجمع فلسطینیان را در بازارها و مقابل نانوایی ها مستندسازی کرده است.
دشمن صهیونیستی برای شانزدهمین روز متوالی کشتار کودکان را در دستور کار قرار داده است، تا این لحظه 1873 کودک به شهادت رسیده و بیش از 4600 کودک دیگر زخمی شدند. بیش از 730 کودک نیز همچنان مفقود و زیر آوار هستند.
از طرف دیگر، رژیم اشغالگر اماکن عبادی و دینی را هم مورد حمله قرار داده و تاکنون 31 مسجد تقریبا به طور کامل تخریب شده و 10 مسجد دیگر نیز خسارت دیده است. همچنین کلیسای ارتدوکس در غزه نیز مورد حمله قرار گرفت و 3 کلیسای دیگر نیز خسارت جزئی دیده اند.
بیش از یک سوم ساختمان های مسکونی در نتیجه حملات اسرائیلی ها آسیب دیدند و بیش از 15 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب شده و 13 هزار واحد دیگر نیز خسارت جزئی دیدند.
حملات دشمن صهیونیستی به خانه های فلسطینیان و مناطق مسکونی در نوار غزه و قتل عام خانواده های فلسطینی در نوار غزه نیز همچنان ادامه دارد و تا این لحظه 574 خانواده قتل عام شدند که در مجموع 3603 نفر از اعضای این خانواده ها شهید شدند و 83 خانواده بیش از 10 نفر از اعضای خود را از دست دادند.
روز گذشته 266 فلسطینی از جمله 117 کودک و 87 زن و فرد سالخورده در نوار غزه به شهادت رسیدند و 684 نفر دیگر زخمی شدند که 71 درصد آن ها زن و کودک و سالخورده بودند.
شمار شهدای غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا این لحظه به 4741 نفر رسیده که 1873 نفر از آنان یعنی 40 درصد از مجموع شهدا کودک بوده و 1390 شهید دیگر نیز زن و مرد سالخورده هستند که 30 درصد از مجموع شهدا را تشکیل می دهند.
شمار مجروحان نیز به مرز 15 هزار نفر رسیده که 4604 نفر از آنان کودک و 4410 نفر نیز زن هستند.
تا این لحظه 1500 نفر مفقود هستند که بخش عمده آنان کودک هستند. بسیاری از این افراد زیر آوار مانده اند.
در کرانه باختری نیز با شهادت 8 فلسطینی دیگر از صبح امروز، شمار شهدا به 98 نفر افزایش یافته است. تاکنون بیش از 1400 نفر دیگر در این منطقه زخمی شدند و 1250 نفر هم به دست اشغالگران بازداشت شدند.
جنبش حماس در روز شانزدهم جنگ تاکید می کند:
به رغم جنایات رژیم اشغالگر علیه غیرنظامیان فلسطینی و بکارگیری تمامی سلاح های ممنوعه در حق آنان، بار دیگر بر پایبندی خود به اخلاق اسلامی و انسانی و توافقنامه های بین المللی در رابطه با شیوه تعامل با اسرای غیرنظامی و رفتار با آن ها به عنوان یک مهمان تا زمان آزادی و بازگشت آنان به میان خانواده هایشان تاکید می کنیم.
تاکید می کنیم که حماس هرگز در مورد افسران و نظامیان اسیر اسرائیلی نزد مقاومت در سایه ادامه جنگ وارد مذاکره نخواهد شد.
بار دیگر تاکید می کنیم که ملت فلسطین هرگز در برابر دشمن ترسو و بزدل تسلیم نخواهد شد و در این نبرد پیروز خواهد شد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018