صفحه-اصلى/فلسطين

ترجمه کامل سخنان محمد ضیف فرمانده کل گردان‌های قسام

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
محمد ضیف فرمانده کل گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی آغاز عملیات نظامی علیه دشمن صهیونیستی تحت عنوان "طوفان الاقصی" در حمایت از مسجد الاقصی را اعلام کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، متن کامل سخنان ضیف به شرح زیر است:
ای مردم جهان عرب
ای مسلمانان
ای آزادیخواهان جهان
سلام و درود خدا بر شما باد
همان طور که می‌دانید رژیم صهیونیستی، سرزمین ما را اشغال کرد. مردم ما را آواره نمود، شهرها و روستاهای ما را ویران کرد، دست به صدها مورد کشتار جمعی علیه ملت ما زد، خون کودکان و زنان و سالمندان ما را ریخت، خانه‌های هموطنان‌مان را بر روی ساکنان بی‌دفاعش ویران کرد.
رژیم صهیونیستی تمامی عرف‌ها و مواثیق بین المللی را زیر پا گذاشت و به حقوق بشر دهن کجی کرد و با بی‌احترامی با قوانین جهانی برخورد نمود. ما پیش از این به رهبران این رژیم، در مورد تداوم جنایات شان هشدار داده بودیم. ما از رهبران جهان خواستیم تا برای مهار تجاوزات اشغالگران علیه اماکن مقدسه اسلامی، مردم و اسرای فلسطین و سرزمین‌‎مان دست به کار شوند و صهیونیست‌ها را وادار به پایبندی به قوانین و مصوبات بین المللی نمایند ؛ ولی نه مسئولان رژیم اشغالگر حاضر به این کار شدند و نه رهبران جهان کاری را در این زمینه صورت دادند. صهیونیست‌ها در کنار افزایش جنایات خویش، تمامی حد و مرزها را زیر پا گذاشتند به ویژه در قدس و مسجد الاقصی که قبله اول مسلمان جهان و سومین حرم شریف اسلامی به شمار می‌رود.
صهیونیست‌ها حملات خود به مسجد الاقصی را تشدید بخشیدند و حرمت این مکان مقدس را شکستند و بارها بانوان نمازگزار فلسطینی را که برای دفاع از مسجدالاقصی در آن اعتکاف کرده بودند، مورد ضرب و شتم قرار دادند و همین رفتار را نیز در قبال سالخوردگان، کودکان و جوانان فلسطینی داشتند و مانع از ورود مردم ما به این مکان مقدس شدند و بستر را برای صهیونیست های تندرو فراهم کردند تا با یورش های هر روزه خود به مسجد الاقصی، به حرمت شکنی‌های شان نسبت به آن ادامه دهند و مراسم و آیین های تلمودی خود را در آنجا به انجام برسانند و در حالی که لباس کاهنان را بر تن کرده اند، در شافورهای خود بدمند. آنها هیچ ابایی از بیان تصمیم‌شان در خصوص ایجاد معبد کذایی خویش بر روی ویرانه‌های محل عروج پیامبر مکرم اسلام ندارند. آنها با خود گاوهای سرخ رنگ به صحن مسجد الاقصی می‌آورند تا آنها را سوزانده و آبی که خاکستر آنها در آن ریخته شده، در این مکان مقدس پخش کنند تا به این ترتیب،  تصمیم خود را برای ویرانی مسجد و ایجاد معبد کذایی علنی کنند. آنها به خود این جرات و جسارت را می‌دهند که در داخل صحن‌های مسجد به پیامبر مکرم اسلام ناسزا بگویند و قرآن‌ها را پاره کنند و با سگ وارد این مکان مقدس شوند. آنها روزانه در راستای تحقق بخشیدن به رویاهای ننگین خود، دست به اقدامات جدیدتری می‌زنند. آنها هر روز اقدام به تعرض به حقوق هموطنان‌مان در قدس می‌کنند و وارد خانه‌ها و منازل آنان می‌شوند. در کنار این همه، اشغالگران، اسرای قهرمان ما را در زندان‌های خویش محبوس ساخته‌اند و وحشیانه‌ترین شکل شکنجه و تحقیر را علیه آنان به انجام می‌رساند. شماری از اسرای عزیز ما هستند که بیش از بیست سال از عمر خود در اسارت هستند. ده‌ها اسیر زن و مرد فلسطینی هستند که در حال حاضر با سرطان دست و پنجه نرم می‌کنند و البته تعداد زیادی از اسرا نیز در اثر بیماری و در نتیجه بی‌توجهی و اهمال کاری عمدی صهیونیست‌ها نسبت به وضعیت سلامتی‌شان، در زندان‌های اشغالگران جان باخته‌اند که البته این یک کشتار عمدی ولی بی سر و صدا است. با این وجود، درخواست‌های ما برای مبادله اسرا با مخالفت و سرسختی اشغالگران رو به رو شد.
صهیونیست‌ها هر روز به شهرها و روستاهای ما در منطقه کرانه باختری هجوم می‌آورند و ضمن انجام اقدامات تخریبی، خانه‌های غیر نظامیان بی پناه را هدف یورش قرار می‌دهند و هر کسی را که بخواهند، می‌کشند و زخمی می‌کنند یا بازداشت و زندانی می‌نمایند؛ به گونه‌ای که در طول سال جاری، صدها نفر ـ در جریان همین حملات ـ توسط اشغالگران به شهادت رسیده یا زخمی شده اند.
صهیونیست‌ها همچنین در کنار این حملات، اقدام به مصادره اراضی فلسطینیان می‌کنند و مردم ما را از خانه و کاشانه‌شان آواره و از زمین‌های خود دور می‌سازند تا به جای آن، اقدام به شهرک سازی کنند تا شهرک نشینان در آنجا سکنی بگزینند؛ آنهایی که دست به عربده‌کشی، آتش افکنی و سرقت می‌زنند و نه انسان و نه زمین های کشاورزی، از شر آنان در امان نیست.
در کنار این جنایات، اشغالگران به تداوم محاصره جائرانه علیه ملت فلسطین در نوار  غزه تداوم می‌بخشند.
در سایه تداوم جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه سرزمین و ملت ما و در سایه عربده‌کشی اشغالگران و دهن کجی‌های آن‌ا به قوانین و مقررات بین المللی و نیز در پرتو حمایت آمریکا و جهان غرب از تل آویو و همچنین سکوت جامعه بین الملل، تصمیم بر آن گرفتیم تا به یاری حق، به این وضعیت خاتمه بدهیم تا دشمن بفهمد که گذشت آن روزهایی که بدون هیچ مجازاتی، دست به عربده کشی و جنایت می‌زد. ما در همین جا، آغاز عملیات «طوفان اقصی» را اعلام می‌کنیم.
در همین جا اعلام می‌داریم که در چارچوب عملیات «طوفان الاقصی» ـ به حول و قوه الهی ـ توانستیم اولین حمله را علیه مواضع و استحکامات نظامی دشمن صهیونیستی به انجام برسانیم. در 20 دقیقه اول این حمله، پنج هزار موشک و خمپاره را به سمت اراضی اشغالی پرتاب کردیم.
ای مردم عرب و مسلمان
ای آزادیخواهان جهان
امروز روز خشم مسجد الاقصی، خشم ملت ما، خشم امت اسلام، خشم آزادیخواهان جهان است.
ای مجاهدان عزیز، امروز روز آن است که به دشمن جنایتکار بفهمانید که دیگر روزش به پایان رسیده است. هر جا که آنان را یافتید، بکشیدشان و همان طور که شما را بی‌خانمان کردند، آنان را بی‌خانمان و آواره کنید، اما از کشتن کودکان، زنان و سالخوردگان بپرهیزید. این نجاست و پلیدی را از سرزمین خود پاک کنید. با آنها بجنگید و بدانید که فرشتگان الهی شما را در این نبرد همراهی خواهند کرد. خداوند شما را با فرشتگان خود یاری خواهد رساند. خداوند به وعده خود در نصرت شما وفا خواهد کرد. خداوند فرموده است: «کان حقا علینا نصر المؤمنین»
ای جوانان عزیز فلسطینی در کرانه باختری
ای مردم فلسطین
از هر گروه یا حزبی که هستید
امروز روز شما است
امروز، روز پاک کردن سرزمین‌مان از جمله کرانه باختری، از لوث وجود اشغالگران و شهرک‌های صهیونیست‌نشین است. باید کاری کنید که دشمن بهای جنایت‌های خود در سال‌های گذشته را بدهد. حملات خود را بر روی شهرک‌های صهیونیست نشین متمرکز کنید و با تمام تجهیزات و ادواتی که در اختیار دارید وارد عمل شوید. از امروز دیگر هماهنگی دستگاه‌های امنیتی (تشکیلات خودگردان) با اشغالگران پایان می‌یابد. بله، درست شنیدید از همین امروز. ثابت کنید که وابستگی شما به قدس، مسجدالاقصی و فلسطین فراتر از توهمات اشغالگران است. بله، از امروز ملت ما انقلاب خود را از سر می‌گیرد و مسیر حرکت خود را اصلاح می‌کند و به سنگر آزادسازی، بازگشت آوارگان و تشکیل کشور فلسطینی باز می‌گردد و در این راه خون می‌دهد و از جان می‌گذرد.
ای مردم عزیز قدس
برای حمایت از مسجد الاقصی بپاخیزید و اشغالگران و شهرک‌نشینان صهیونیست را از شهر خود بیرون برانید و دیوارهای حائل را فرو افکنید.
ای مردم عزیز ما در اراضی اشغالی، در منطقه نقب، الجلیل، یافا، حیفا، عکا واللد ورملة
با کشتن اشغالگران و ویران کردن خانه‌های شان و بستن راه ها، زمین را به زیر پای غاصبان به آتش مبدل کنید و به این دشمن بزدل بفهمانید که طوفان الاقصی بسیار بزرگ تر از آن چیزی است که آنان فکر می‌کنند.
برادران عزیز در مقاومت اسلامی در لبنان، یمن، ایران، عراق و سوریه
امروز روزی است که مقاومت شما با مقاومت برادران‌تان در فلسطین گره می‌خورد تا به این ترتیب، دشمن نادان بفهمد که زمان عربده‌کشی، کشتن رهبران و علما گذشته است. زمان چپاول ثروت‌های تان توسط صهیونیست‌ها گذشته است. زمان بمباران های هر روزه اراضی سوریه و عراق به دست آنها گذشته است. دیگر زمانِ آن کسانی که چشم امید به شکاف و تفرقه میان امت اسلامی و بروز جنگ داخلی بسته بودند، گذشته است. وقت آن رسیده است که تمامی قدرت‌های عربی و اسلام دست به دست هم بدهند تا اماکن مقدسه اسلامی و سرزمین فلسطین را از لوث وجود اشغالگران پاک کنیم.
ای هموطنان فلسطینی ساکن اردن، لبنان، مصر، الجزایر، مراکش، پاکستان، مالزی، اندونزی و دیگر کشورهای عربی و اسلامی
همین امروز آهنگ فلسطین کنید. همین امروز. فردا دیر است. به هیچ مرز و هیچ محدودیتی توجه نکنید و به حرف هیچ دولتی که شما را از افتخار شرکت در جهاد و سهیم شدن در آزادی مسجد الاقصی محروم می‌کند، گوش ندهید. به صورت فردی یا جمعی دست به کار شوید. با جان و مال خود در راه خدا جهاد کنید؛ چرا که «ذلکم خیر  لکم إن کنتم تعلمون»
امروز ـ همین امروز ـ هر کس سلاحی در اختیار دارد، آن را به دست بگیرد و هر کس که سلاح گرم در اختیار ندارد، سلاح سرد یا کوکتل مولوتوف به دست بگیرد یا آنکه با کامیون، بولدوزر یا خودروی خود وارد عمل شود. امروز، تاریخ با قلمی زرین، درخشان‌ترین صفحات خود را رقم خواهد زد. کیست که نخواهد نام خود، خانواده و شهرش را در این کتاب  ثبت نکند.
ای امت عرب و مسلمان
ای آزادیخواهان جهان
هر کس که نمی‌تواند به صورت مستقیم در عملیات طوفان الاقصی شرکت کند، سعی کند با اعلام همبستگی خود، آن را همراهی کند. به خیابان‌ها و میادین بریزید و پرچم آزادی فلسطین و مسجد الاقصی را به اهتزاز درآورید و تجمعات نامحدود را در همه جا به راه بیاندازید تا به این ترتیب مانع از ادامه حمایت‌های دولت‌ها و نظام های مختلف از اشغالگری رژیم صهیونیستی شوید و آنها را از مشارکت در جنایت های اشغالگران بازدارید.
امروز روز انقلاب بزرگ است برای پایان دادن به آخرین اشغالگری و آخرین آپارتاید موجود در جهان.
ای مردان و زنان صالح
ای حافظان کتاب وحی
ای عابدان و ای پرهیزکاران
در مساجد و اماکن عبادی خویش جمع شوید. خدا را بخوانید و مصرانه از او بخواهید که ما را مشمول نصرت خود قرار دهد و فرشتگان خویش را برای یاری ما، گسیل دارد و آرزوی شما یعنی نماز خواندن در مسجد الاقصی را به دست ما محقق گرداند «انه نعم المولی ونعم النصیر»
در پایان عرض می‌کنم که همه به دستورالعمل هایی که در قالب بیانیه های مستمر نظامی صادر می‌شود، گوش سپارند

والله غالب علی أمره ولکن أکثر  الناس لا یعلمون
برادر شما در فرماندهی کل گردا‌ های شهید عزالدین قسام
محمد الضیف

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018