صفحه-اصلى/فلسطين

نیمی از ساکنان غزه درآمد روزانه ندارند/ نرخ فقر به 60 درصد رسیده است

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
رئیس اتحادیه کارگران فلسطینی در نوار غزه اعلام کرد که نیمی از ساکنان این باریکه فاقد درآمد روزانه هستند و نرخ بیکاری به بیش از 50 درصد و نرخ فقر هم به 60 درصد رسیده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سامی العمصی در یک همایش مجازی بین‌المللی برای همبستگی با ملت فلسطین به تشریح وضعیت حاکم بر نوار غزه و اثرات محاصره ظالمانه رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت دشمن صهیونیستی این باریکه را به زندانی بزرگ برای بیش از دو میلیون نفر تبدیل کرده است و از خشکی، دریا و آسمان آن را محاصره کرده است.
العمصی افزود هم اکنون 250 هزار نفر از نیروی کار در نوار غزه بیکار هستند.
وی گفت که محاصره غزه تمامی بخش‌ها از جمله ماهیگیران، رانندگان، بخش معدن، گردشگری، صنعت، چاپ و ... را تحت تاثیر قرار داده است.
العمصی سکوت جهانیان در برابر محاصره جنایتکارانه غزه و مجازات فلسطینیان در این منطقه به سبب مشارکت در انتخابات پارلمانی سال 2006 و متقابلا سکوت در برابر جنگ‌ها و جنایات دشمن صهیونیستی علیه این باریکه را به شدت محکوم کرد.
وی گفت که رژیم صهیونیستی گذرگاه‌های غزه را بسته و این مسئله موجب شده تا تمامی بخش‌های زندگی در این باریکه تحت الشعاع قرار گیرد.
رئیس اتحادیه کارگران فلسطینی در نوار غزه تصریح کرد که در جنگ سال 2014 بیش از 136 هزار واحد مسکونی خسارت دید و ساکنان آن ها آواره و بی سرپناه مانده اند و اکثرا در مراکز اسکان آوارگان زندگی می کنند، زیرا رژیم صهیونیستی 6 ماه است که مانع از ورود مصالح ساختمانی به این باریکه برای بازسازی این خانه ها شده است.
سامی العمصی در رابطه با کمبود دارو در نوار غزه نیز گفت که هم اکنون 47 درصد از داروها در این باریکه یافت نمی شوند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018