صفحه-اصلى/فلسطين

اشغالگران اسرائیلی گذرگاه رفح را به آتش کشیده و تخریب کردند

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
رسانه‌های اسرائیلی امروز چهارشنبه ویدیویی منتشر کردند که نشان می‌دهد ارتش رژیم صهیونیستی گذرگاه زمینی رفح در مرز بین مصر و نوار غزه را به طور کامل به آتش کشیده و تخریب کرده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این در حالی است که در ویدیویی که چند روز پیش منتشر شده بود، اینگونه پیدا بود که تنها سالن انتظار این گذرگاه به آتش کشیده شده است.
اما در فایل ویدیویی یک دقیقه و 9 ثانیه‌ای منتشر شده مشخص است که تمامی ساختمان‌ها و بخش‌های گذرگاه رفح به آتش کشیده شده و تخریب شده است.
همزمان با پخش این فایل ویدیویی، اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه یک شرکت امنیتی اقدام به احداث گذرگاهی برای مسافران در نزدیکی گذرگاه تجاری کرم ابو سالم در شرق گذرگاه رفح خواهد کرد.
گذرگاه رفح تنها خروجی موجود در نوار غزه برای حدود دو و نیم میلیون فلسطینی و تنها کانال ارتباطی این باریکه با دنیای خارج است.
رژیم صهیونیستی هفته‌ها است گذرگاه رفح را اشغال کرده و مانع از ورود هرگونه کالا و کمکی به نوار غزه می‌شود.
شمار زیادی از افراد مجروح و بیماران به سبب بسته بودن گذرگاه رفح قادر به سفر به خارج نیستند و بسیاری از این افراد با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.
جنبش حماس در واکنش به آتش زدن بخش‌هایی از گذرگاه رفح گفته بود این اقدام جنایتی وحشیانه در چارچوب نسل‌کشی در غزه است و مستلزم محکومیت گسترده بین‌المللی و اتخاذ تدابیر لازم برای بازخواست و محاکمه سران رژیم صهیونیستی به خاطر این جنایات است.
 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018