شنبه 26/اکتبر/2024

تجاوز نظامیان صهیونیست به یک اسیر فلسطینی اهل غزه

دوشنبه 29-جولای-2024

10 نظامی صهیونیست در اقدامی غیر اخلاقی و منافی حقوق بشری، با تجاوز جنسی به یک اسیر فلسطینی اهل نوار غزه که در زندان «سدی تیمان» ارتش صهیونیستی نگهداری می شد، جراحت های خطرناکی به او وارد کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع صهیونیستی، گزارش های حقوقی منابع فلسطینی، صهیونیستی و بین المللی حاکی از انجام شکنجه های شدید و وحشیانه در زندان سدی تیمان علیه اسرای فلسطینی اهل نوار غزه است که تاکنون باعث جان باختن دهها نفر از آنها شده است.

رادیو رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد که «حادثه غیرعادی در زندان سدی تیمان به وقوع پیوسته است و بازرسان ارتش صبح امروز برای انجام تحقیقات درباره شرایط حبس یک اسیر فلسطینی اهل غزه به این بازداشتگاه واقع در نزدیکی بئر السبع رسیدند» اما پس از حضور آنها در این زندان درگیری هایی میان نظامیان و بازجویان ارتش درگرفت.

این منبع صهیونیستی همچنین اعلام کرد که «یک مسئول نظامی تاکید کرد که به دستور دفتر دادستانی کل نظامی، تحقیقات درباره بدرفتاری با یک بازداشت شده فلسطنیی که به خاطر جراحت های خطرناک؛ از جمله در ناحیه مقعد به بیمارستان منتقل شده بود، آغاز شد» و «عناصر پلیس تعدادی از سربازان این مرکز را برای بازجویی بازداشت کردند.»  

«ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی تندروی رژیم صهیونیستی در واکنش به این اقدام عناصر پلیس صهیونیستی اعلام کرد که صحنه حضور افسران پلیس برای بازداشت سربازان یک بازداشتگاه «بسیار خجالت آور» است.

دیوان عالی رژیم صهیونیستی مراحل رسیدگی به دادخواست ارائه شده از سوی موسسات حقوقی رژیم صهیونیستی برای تعطیلی زندان جنجالی سدی تیمان را که بازداشت شدگان فلسطینی اهل غزه در آن به شدت شکنجه می شوند و توجهی به ارائه خدمات درمانی به آنها نمی شود، طی می کند.

رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات زمینی خود در غزه در تاریخ 27 اکتبر هزاران نفر از شهروندان فلسطینی؛ از جمله زنان، کودکان و کارکنان گروه های بهداشتی و امداد و نجات را بازداشت کرده است و طی ماه های گذشته، دهها نفر از آنها را آزاد کرده است که اکثر آنها وضعیت بهداشتی نامساعدی داشتند و آثار شکنجه بر روی بدن های آنها دیده می شود.

لینک کوتاه:

کپی شد